Jaume Martínez Bonafé
Des que vaig començar a treballar a
l'escola, fa ja molts anys, sempre he sabut que estava a un espai social
conflictiu, on es creuen interessos i formes d'entendre el món molt distintes i
fins i tot contradictòries. Sempre he hagut de desenvolupar estratègies, he
necessitat aliances i solidaritats, i he hagut d'enfrontar-me a persones,
grups, ideologies amb les que no podia combregar. He plorat, de vegades, i he
estat feliç i content moltes altres, sabent-me en el camí ètic d'una educació
alliberadora. No s'enganyem: treballem a un sistema educatiu que és un dels
teatres d'operacions del capitalisme salvatge. No se si ho hem oblidat, però
l'escola està inventada per a la reproducció del sistema social. D'ací el dilema
permanent, la cruïlla ètica en la que ens trobem cada dia a l'obrir la porta de
l'aula: al servei que qui estic? què faré per a que amb les meves matemàtiques
cada xiqueta o cada xiquet siga cada dia una miqueta més lliure, més autònom,
més subjecte amb capacitat de reflexió crítica i creació autònoma?. No és a la
societat dels majors a la que servim, és als subjectes que han de créixer en
llibertat al costat dels que hem d'estar, sabent-nos nosaltres també persones
lliures.
Publicat a l'All i Oli. Quaderns de l'ensenyament. nº 251, gener 2013
Pel que has transmès, un regal, açò i molt més ... http://www.youtube.com/watch?v=-1Y9OqSJKCc
ResponderEliminarPren la llibertat algun dia de publicar al teu blog una petita reflexió/anàlisi/crítica de la Uni. Crec que obriries molts ulls, com a condemnats pocs poden saber-ho.